Οι σημαντικές εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, όπως η OpenAI, η Google και η Anthropic, φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των τελευταίων μοντέλων τους, σύμφωνα με νέα έκθεση. Οι δυσκολίες αυτές αυξάνονται καθώς η Apple προχωρά στη σταδιακή παρουσίαση των δικών της λύσεων τεχνητής νοημοσύνης μέσω της Apple Intelligence. Το νέο μοντέλο της OpenAI, γνωστό ως Orion, δεν φαίνεται να πληροί τις προσδοκίες, κυρίως όσον αφορά τις δυνατότητές του στον τομέα της κωδικοποίησης. Οι βελτιώσεις του είναι περιορισμένες σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις όπως το GPT-4. Παρόμοια προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει και η Google με το νέο της λογισμικό Gemini, ενώ η Anthropic καθυστερεί την κυκλοφορία του μοντέλου Claude 3.5 Opus. Ειδικοί της βιομηχανίας επισημαίνουν ότι οι προκλήσεις αυτές οφείλονται στην αυξανόμενη δυσκολία εύρεσης ποιοτικών δεδομένων εκπαίδευσης και στο υψηλό κόστος ανάπτυξης νέων μοντέλων σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα. Υπογραμμίζουν επίσης ότι η πεποίθηση της Silicon Valley ότι περισσότερη υπολογιστική ισχύς θα οδηγούσε σε καλύτερες επιδόσεις μπορεί να είναι λανθασμένη. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες αναζητούν νέες προσεγγίσεις, όπως η περαιτέρω εκπαίδευση και η ανάπτυξη εργαλείων που εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες, όπως η κράτηση πτήσεων ή η αποστολή emails. Η Μάργκαρετ Μίτσελ από την Hugging Face δήλωσε ότι η φούσκα της AGI σκάει, επισημαίνοντας ότι ίσως χρειαστούν διαφορετικές προσεγγίσεις εκπαίδευσης για να επιτευχθούν οι επιθυμητές επιδόσεις. Η Apple, από την άλλη, χρησιμοποιεί εσωτερικά μοντέλα που εστιάζουν στην προστασία της ιδιωτικότητας και ενσωματώνει δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα υπάρχοντα προϊόντα της. Αν και δεν ανταγωνίζεται άμεσα στον τομέα των LLM, έχει συνεργαστεί με την OpenAI για τη βελτίωση της Siri. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες εταιρείες μπορεί να επιβεβαιώσουν τη στρατηγική της Apple να αναπτύξει συγκεκριμένες δυνατότητες που βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη.