Οι μεγάλες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, όπως η OpenAI, η Google και η Anthropic, φαίνεται ότι δυσκολεύονται να επιτύχουν τις προσδοκίες τους με τα νέα τους μοντέλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση. Τα εμπόδια αυξάνονται καθώς η Apple προχωρά στην εισαγωγή των δικών της τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης μέσω της Apple Intelligence. Το νέο μοντέλο της OpenAI, που ονομάζεται εσωτερικά Orion, φαίνεται να μην πληροί τις προσδοκίες απόδοσης, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την κωδικοποίηση, με τις βελτιώσεις του να μην είναι σημαντικές σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις. Παρομοίως, η Google φαίνεται να έχει αντιμετωπίσει παρόμοια εμπόδια με την ανάπτυξη του λογισμικού Gemini, ενώ η Anthropic έχει καθυστερήσει την κυκλοφορία του μοντέλου Claude 3.5 Opus. Ειδικοί στον τομέα επισημαίνουν ότι οι προκλήσεις αυτές οφείλονται στη δυσκολία εύρεσης νέων ποιοτικών δεδομένων εκπαίδευσης και στο υψηλό κόστος ανάπτυξης νέων μοντέλων παράλληλα με τα ήδη υπάρχοντα. Η πεποίθηση της Silicon Valley ότι η αύξηση της υπολογιστικής ισχύος και των δεδομένων θα οδηγούσε αναπόφευκτα σε καλύτερες επιδόσεις μπορεί να είναι λανθασμένη, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Έτσι, οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικές προσεγγίσεις, όπως η περαιτέρω εκπαίδευση και η ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες εργασίες. Σύμφωνα με τη Μάργκαρετ Μίτσελ, επικεφαλής της ηθικής στην Hugging Face, η “φούσκα AGI σκάει” και απαιτούνται διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για να βελτιωθεί η απόδοση των μοντέλων. Η Apple, με τη σειρά της, ενσωματώνει δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα προϊόντα της, χρησιμοποιώντας εσωτερικά μοντέλα που διασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών. Παρά την πρόοδο της, η Apple συνεργάζεται με την OpenAI για να βελτιώσει τη λειτουργία της Siri, ενώ εξετάζει και συνεργασίες με άλλες εταιρείες. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες εταιρείες μπορεί να επιβεβαιώσουν την πιο προσεκτική στρατηγική της Apple στην ανάπτυξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.