Οι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως OpenAI, Google και Anthropic, φαίνεται να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην ανάπτυξη νέων μοντέλων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση. Η Apple, ενώ προχωρά στη σταδιακή ενσωμάτωση των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης μέσω της Apple Intelligence, διαπιστώνει ότι τα εμπόδια πολλαπλασιάζονται. Το τελευταίο μοντέλο της OpenAI, γνωστό ως Orion, δεν έχει καταφέρει να ικανοποιήσει τις προσδοκίες της εταιρείας, ιδιαίτερα όσον αφορά τις δυνατότητές του στην κωδικοποίηση. Σχεδόν δεν παρατηρούνται οι επιθυμητές βελτιώσεις σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα, σε αντίθεση με την εξέλιξη του GPT-4. Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και η Google με το νέο της λογισμικό Gemini, ενώ η Anthropic καθυστερεί την κυκλοφορία του μοντέλου Claude 3.5 Opus. Ειδικοί του κλάδου αναφέρουν ότι οι προκλήσεις οφείλονται στην αυξανόμενη δυσκολία εύρεσης νέων, ποιοτικών δεδομένων εκπαίδευσης καθώς και στο υψηλό κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας νέων μοντέλων παράλληλα με τα υφιστάμενα. Η πεποίθηση της Silicon Valley ότι η αύξηση της υπολογιστικής ισχύος και των δεδομένων θα οδηγήσει σε καλύτερη απόδοση και τελικά στην τεχνητή γενική νοημοσύνη (AGI) ίσως να μην είναι έγκυρη. Γι’ αυτό οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικές προσεγγίσεις, όπως η περαιτέρω εκπαίδευση και η ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για συγκεκριμένες εργασίες, όπως η κράτηση πτήσεων ή η αποστολή emails. Η Μάργκαρετ Μίτσελ, επικεφαλής επιστήμονας ηθικής σε μια νεοφυή εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης, δήλωσε ότι ίσως απαιτούνται διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για να επιτευχθεί η επιθυμητή απόδοση σε ποικιλία εργασιών. Η Apple, από την πλευρά της, ενσωματώνει τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα υπάρχοντα προϊόντα της, όπως τα εργαλεία γραφής και οι βελτιώσεις του Siri, χωρίς να ανταγωνίζεται άμεσα στον τομέα των LLM. Ωστόσο, έχει συνεργαστεί με την OpenAI για να επιτρέψει στη Siri να διαχειρίζεται περισσότερα ανοιχτού τύπου ερωτήματα μέσω του ChatGPT. Είναι πιθανό οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης να επικυρώσουν την πιο συντηρητική στρατηγική της Apple στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών που βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη.