Οι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, όπως οι OpenAI, Google και Anthropic, φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν «μειωμένες αποδόσεις» από τις ακριβές προσπάθειές τους να αναπτύξουν τα πιο πρόσφατα μοντέλα τους, σύμφωνα με νέα αναφορά. Οι δυσκολίες φαίνεται να εντείνονται καθώς η Apple συνεχίζει να εισάγει σταδιακά τις δικές της δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης μέσω της Apple Intelligence. Το νέο μοντέλο της OpenAI, που ονομάζεται εσωτερικά Orion, φέρεται να μην πληροί τις προσδοκίες της εταιρείας, κυρίως στην εκτέλεση εργασιών προγραμματισμού. Υποστηρίζεται ότι δεν παρουσιάζει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα, σε αντίθεση με την πρόοδο που είχε σημειώσει το GPT-4 σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Αντίστοιχα, η Google αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις με το νέο λογισμικό Gemini, ενώ η Anthropic έχει καθυστερήσει την κυκλοφορία του αναμενόμενου μοντέλου Claude 3.5 Opus. Ειδικοί του κλάδου που μίλησαν για το θέμα απέδωσαν τις προκλήσεις στην αυξανόμενη δυσκολία εύρεσης «νέων, αναξιοποίητων πηγών υψηλής ποιότητας, ανθρωπογενών δεδομένων εκπαίδευσης» και στο υψηλό κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας νέων μοντέλων παράλληλα με τα υπάρχοντα. Η πίστη της Silicon Valley ότι η αύξηση της υπολογιστικής ισχύος, των δεδομένων και των μεγαλύτερων μοντέλων θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε καλύτερες επιδόσεις και τελικά στην τεχνητή γενική νοημοσύνη (AGI), μπορεί να βασίζεται σε εσφαλμένες υποθέσεις. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες αναζητούν τώρα εναλλακτικές προσεγγίσεις, όπως η περαιτέρω εκπαίδευση και η ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες, όπως η κράτηση πτήσεων ή η αποστολή email εκ μέρους ενός χρήστη. Σύμφωνα με την Μάργκαρετ Μίτσελ, επικεφαλής επιστήμονα ηθικής στη νεοφυή εταιρεία Hugging Face, «η φούσκα AGI σκάει λίγο». Υπογράμμισε ότι μπορεί να χρειαστούν «διαφορετικές προσεγγίσεις εκπαίδευσης» για να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση των μοντέλων AI σε διάφορες εργασίες. Άλλοι εμπειρογνώμονες που συμμετείχαν στη συζήτηση εξέφρασαν παρόμοιες απόψεις. Η Apple χρησιμοποιεί εσωτερικά μοντέλα μεγάλων γλωσσών (LLM) που εστιάζουν στο απόρρητο, με τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης της να λειτουργούν κυρίως τοπικά, ενώ οι κρυπτογραφημένοι διακομιστές της εταιρείας ενεργοποιούνται μόνο για πιο απαιτητικές διεργασίες. Η Apple ενσωματώνει δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης σε υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως τα εργαλεία γραφής και οι βελτιώσεις του Siri, χωρίς να ανταγωνίζεται άμεσα στον τομέα των LLM. Ωστόσο, έχει συνεργαστεί με την OpenAI για να επιτρέπει στη Siri να υποβάλλει περισσότερα ερωτήματα στο ChatGPT. Επίσης, εξετάζει συνεργασίες με άλλες εταιρείες LLM. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες εταιρείες στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης ίσως τελικά επιβεβαιώσουν τη πιο συντηρητική στρατηγική της Apple στην ανάπτυξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης, που αποσκοπούν στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.